خبر| برگزاری چهارمین نشست «نقد روش‌های سکولار در تاریخ‌نگاری»

چهارمین نشست تخصصی «نقد روش‌های سکولار در تاریخ‌نگاری» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب از سوی مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت برگزار می‌شود.

مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت؛ بی‌تردید سکولاریزه کردن در عرصه‌های مختلف و متعدد و با اشکال گوناگون قابل تحقق است. آنچه بیش از دیگر عرصه‌ها تهدیدهای بالفعل و بالقوه‌ای را متوجه نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد نمود، در عرصه علمی علوم اسلامی است.

بدیهی است که لزوم بازخوانی و رصد این گونه جریانات زاویه‌دار، از یک سو در راستای تنویر افکار عمومی برای تقابل فعال فرهنگی و از سوی دیگر پیشگیری از رسوخ افکار التقاطی و منحط این جریانات در اذهان عموم جامعه تردید ناپذیر به نظر می‌رسد.

از همین رو موسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت در نظر دارد با عنایت به رسالت ذاتی خود، روز سه شنبه مورخ 7 بهمن ماه سال 1399 پس از نماز مغرب و عشاء با دعوت از اساتید مطرح تاریخ، نشستی تخصصی پیرامون «نقد روش‌های سکولار در تاریخ‌نگاری» برگزار نماید.

در این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب، استاد درس خارج حوزه علمیه قم به ایراد سخن خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت در سال ۱۳۹۱ با هدف دشمن‌شناسی در دو سطح دشمنان‌داخلی و خارجی پا به عرصه پژوهش نهاد. در سطح دشمن‌خارجی جستارهای خود را بر «یهود» به عنوان کینه‌توزترین دشمن مؤمنان در دو بعد تبارشناسی و جریان‌شناسی این قوم عنود در تاریخ اسلام و صهیون‌پژوهی به عنوان تبلور سازمان یهود در تاریخ معاصر متمرکز ساخت. در بعد دشمن‌شناسی داخلی نیز با تمرکز بر جریانات‌درونی‌جهان‌اسلام، تبارشناسی و جریان‌شناسی‌جریانات زاویه‌دار به خصوص جریانات منتسب به روحانیت را در اولویت پژوهش‌های خود قرار داد. در هر سه سطح، ضمن استفاده از زبده‌ترین پژوهشگران عرصه‌تاریخ، تبار‌شناسی و جریان‌شناسی، علاوه بر انتشار مکتوبات در قالب کتاب و درسنامه‌ها به زبان‌های مختلف، از عنصر رسانه نیز غفلت نکرده و از ظرفیت سایت‌های‌اینترنتی و فضای‌مجازی در راستای گسترش پژوهش‌ها به زبان‌های مختلف از جمله، فارسی، عربی، انگلیسی و اردو بهره جسته است.