نشست‌های مؤسسه | شناخت یهود از پیامبر آخرالزمان

در نشست علمی «شناخت یهود از پیامبر آخرالزمان» عنوان شد که پیامبر خاتم را نه تنها اهل کتاب می‌شناختند، بلکه بالاتر از آن، کسان دیگری عالمان و دانشمندان هر تاریخی پیامبر خاتم را می‌شناختند.

 

مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت؛ نشست علمی «شناخت یهود از پیامبر آخرالزمان» با ارائه مصطفی بیگ محمدی از سوی این مؤسسه برگزار شد.

در این نشست که در تاریخ 6 آبانماه سال 1395 برگزار شد، کارشناس بحث مباحث و موضوعات مختلفی را مورد بررسی قرار داد که از جمله آن‌ها می‌توان به؛ شناخت یهود از پیامبر خاتم، پیشگویی بعضی از دانشمندان از مبعوث شدن پیامبر اکرم(ص)، شناخت اهل کتاب از پیامبر خاتم(ص)، ذکر قضایای کربلا در تورات و انجیل، شناخت کامل یهود به آبا و اجداد و اولاد پیامبر(ص) و جزئیات بعثت آن حضرت و... اشاره کرد.

همچنین در ادامه بحث موضوعات بشارت حضرت موسی(ع) به آمدن پیامبر خاتم(ص) و اوصیای او، هجرت «ذرخا»ی بنی‌اسرائیلی به محل مبعوث شدن پیامبر خاتم(ص)، اثر صلوات فرستادن بنی‌اسرائیل در رفع گرفتاری آنها، عزاداری انبیای الهی برای حادثه کربلا، شباهت‌ برخی از مسلمانان با بنی‌اسرائیل در ایمان نیاوردن به حق با وجود شناخت آن، ارجاع شخص یهودی به علی(ع) توسط خلیفه دوم برای پاسخ به سؤالات، شباهت‌های مسئله جانشینی حضرت موسی(ع) با جانشینی پیامبر اسلام(ص)، سؤال احمدبن‌اسحاق قمی از عالم یهودی درباره امام زمان(عج)، اهل کتاب هم در گذشته، هم حال و هم در آینده پیامبر(ص) را می‌شناسند و اسامی ائمه معصومین(ع) در تورات مطرح شد.

بیگ محمدی در سخنان اظهار کرد: پیامبر خاتم را نه تنها اهل کتاب می‌شناختند، بلکه بالاتر از آن، کسان دیگری عالمان و دانشمندان هر تاریخی پیامبر خاتم را می‌شناختند.

وی ادامه داد: این چیز عجیبی نیست که اهل کتاب پیامبر را بشناسند شخصیت‌های بزرگی در تاریخ ظهور کردند معبرین، منجمین، جادوگران صاحبان علوم غریبه، ستاره شناسان و بسیاری از این افرادی که دارای علم زیادی بودند نسبت به شأن پیامبر خاتم آگاه بودند شخصیت هایی مثل ربیعه بن ماضن، معروف به سوطیح کاهن و ضرغاع یمانی و اوس بن حارث و ... این افراد کسانی بودند اهل کتاب نبودند از عالمان و دانشمندان بودند که نسبت به شان پیامبر خاتم آگاهی داشتند.

این محقق تاریخ تصریح کرد: پیشگویان، منجمین و معبرین این علوم در طی تاریخ بشریت داشته است و این عالمان که از طریق استخدام این علوم به شان پیامبر خاتم علم داشتند و هیچ عجیب نیست که اهل کتاب پیامبر خاتم را شناخته باشند علاوه بر اینکه علوم این دانشمندان و عالمان در دست یهود بود.

وی همچنین در پایان جلسه به پرسش‌های حضار پاسخ گفت.

انتهای پیام/

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت در سال ۱۳۹۱ با هدف دشمن‌شناسی در دو سطح دشمنان‌داخلی و خارجی پا به عرصه پژوهش نهاد. در سطح دشمن‌خارجی جستارهای خود را بر «یهود» به عنوان کینه‌توزترین دشمن مؤمنان در دو بعد تبارشناسی و جریان‌شناسی این قوم عنود در تاریخ اسلام و صهیون‌پژوهی به عنوان تبلور سازمان یهود در تاریخ معاصر متمرکز ساخت. در بعد دشمن‌شناسی داخلی نیز با تمرکز بر جریانات‌درونی‌جهان‌اسلام، تبارشناسی و جریان‌شناسی‌جریانات زاویه‌دار به خصوص جریانات منتسب به روحانیت را در اولویت پژوهش‌های خود قرار داد. در هر سه سطح، ضمن استفاده از زبده‌ترین پژوهشگران عرصه‌تاریخ، تبار‌شناسی و جریان‌شناسی، علاوه بر انتشار مکتوبات در قالب کتاب و درسنامه‌ها به زبان‌های مختلف، از عنصر رسانه نیز غفلت نکرده و از ظرفیت سایت‌های‌اینترنتی و فضای‌مجازی در راستای گسترش پژوهش‌ها به زبان‌های مختلف از جمله، فارسی، عربی، انگلیسی و اردو بهره جسته است.