آثار مکتوب مؤسسه| قلم‌های قدسی؛ مجموعه اشعاری با موضوع قدس

کتاب «قلم‌های قدسی» مجموعه اشعاری با موضوع قدس است که به کوشش سیروس بداغی و با مقدمه «دکتر خالد قدمی» نماینده حماس، به تازگی از سوی انتشارات شهید کاظمی در ۲۸۲ صفحه به چاپ رسیده است.

مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت؛ کتاب «قلم‌های قدسی» در دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف و با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور در قم، رونمایی شد.

کتاب «قلم‌های قدسی» مجموعه اشعاری با موضوع قدس است که به کوشش سیروس بداغی و با مقدمه «دکتر خالد قدمی» نماینده حماس، به تازگی از سوی انتشارات شهید کاظمی در ۲۸۲ صفحه به چاپ رسیده است.

ویژگی منحصر به فرد این کتاب آن است که مجموعه شعرهای جمع‌آوری شده، سروده‌های شعرای مختلف با ملیت‌های متفاوت به پنج زبان فارسی، عربی، ترکی، اردو و انگلیسی است.

این کتاب شامل ۲۸ سروده فارسی با شعرایی از ایران، افغانستان و تاجیکستان، ۲۶ سروده عربی با تنوع شعرایی از کشورهای مختلف، از بحرین و کویت گرفته تا سودان و مغرب، ۲۵ سروده به زبان ترکی از شعرای کشور ترکیه، ۲۵ سروده به زبان اردو از شعرای کشورهای پاکستان و هند و ۱۹ سروده به زبان انگلیسی که شامل شعرایی از کشورهای مختلفی مثل آمریکا، هلند و استرالیا است و ما در این قسمت هم شاهد تنوع شعرا هستیم.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «کتابی که پیش روی ماست در واقع مجموعه‌ای از اشعار و قصاید به زبان‌های عربی، فارسی، اردو، ترکی و انگلیسی از شعرای این کره خاکی از هند و پاکستان در جنوب شرق آسیا تا شهر طنجه در دورترین نقطه جهان اسلام است.

یکی از مهمترین ویژگی‌های این کتاب آن است که اشعار مندرج در آن همزمان دارای سبک و سیاق و رنگ و بوی شرقی و غربی است که توسط شعرای قدیم و جدید سروده شده اما به رغم تنوع مکاتب فکری‌شان همگی دارای حس وطن‌دوستی بوده و محور اصلی اندیشه تمام آنان عدالت‌خواهی و مقاومت است.

دیگر ویژگی مهم این کتاب آن است که محور تمام اشعار مندرج در آن قدس به عنوان دغدغه مشترک بشریت و ستمی است که اشغالگران قدس علیه مردم مقاومت فلسطین روا داشته‌اند.

انتهای پیام/

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت در سال ۱۳۹۱ با هدف دشمن‌شناسی در دو سطح دشمنان‌داخلی و خارجی پا به عرصه پژوهش نهاد. در سطح دشمن‌خارجی جستارهای خود را بر «یهود» به عنوان کینه‌توزترین دشمن مؤمنان در دو بعد تبارشناسی و جریان‌شناسی این قوم عنود در تاریخ اسلام و صهیون‌پژوهی به عنوان تبلور سازمان یهود در تاریخ معاصر متمرکز ساخت. در بعد دشمن‌شناسی داخلی نیز با تمرکز بر جریانات‌درونی‌جهان‌اسلام، تبارشناسی و جریان‌شناسی‌جریانات زاویه‌دار به خصوص جریانات منتسب به روحانیت را در اولویت پژوهش‌های خود قرار داد. در هر سه سطح، ضمن استفاده از زبده‌ترین پژوهشگران عرصه‌تاریخ، تبار‌شناسی و جریان‌شناسی، علاوه بر انتشار مکتوبات در قالب کتاب و درسنامه‌ها به زبان‌های مختلف، از عنصر رسانه نیز غفلت نکرده و از ظرفیت سایت‌های‌اینترنتی و فضای‌مجازی در راستای گسترش پژوهش‌ها به زبان‌های مختلف از جمله، فارسی، عربی، انگلیسی و اردو بهره جسته است.