نشست‌های مؤسسه | زمینه‌ها و مبانی شکل‌گیری صهیونیسم

استاد صهیونیسم‌پژوه گفت: عده‌ای به دنبال وجه تفرق بین یهود و صهیونیسم هستند که گاهی این جملات را به بزرگان هم نسبت می‌دهند؛ اما در واقع، این وجه تفرق نادرست است و فرقی بین یهود و صهیونیسم نیست.

 

مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت؛ نشست علمی «زمینه‌ها و مبانی شکل‌گیری صهیونیسم» با ارائه بحث شمس الدین رحمانی از اساتید تاریخ چهاردهم اردیبهشت ماه 1396 در محل مؤسسه برگزار شد.

استاد رحمانی از اساتید حوزه یهودپژوهی و صهیونیسم‌شناسی در ابتدای جلسه با تکیه بر بیانات حضرت امام و رهبر معظم انقلاب درباره فلسطین و مبارزه با صهیونیسم، به اهمیت این موضوع پرداخته و گفت: مسائل فلسطین و اسرائیل محدود به تقابل دوطرفه نیست؛ بلکه این مسائل از آداب و رسوم گرفته تا زیست‌محیط آنان، بسیار مفصل و متعدد می‌باشد؛ یعنی اینکه در بین خود رژیم صهیونیستی، سلایق و نظرات مختلفی وجود دارد.

وی که در جمع تعدادی از طلاب یهودپژوه ارائه بحث می‌کرد، به نقش تحریف که سابقه دیرینه در قوم یهود دارد، اشاره کرده و یادآور شد: تحریف حقایق، یکی از رذائل اخلاقی یهود به شمار می‌رود که نمود امروزی آن در رسانه‌های غربی و آمریکایی هویداست. یهودیان با انجام تحریف کتب مقدس، سعی برآن داشتند که حقایق الهی محو شود که این امر در مورد قرآن نیز مستثنا نیست، چراکه یهودیان به دنبال تحریف حقایق قرآنی هستند. قرآنی که تمامی قوانین الهی برای بشر، در آن آمده است، اگر به دست تحریف سپرده شود، دیگر نامی از اسلام و دین باقی نخواهد ماند.

استاد رحمانی در ادامه افزود: عده‌ای به دنبال وجه تفرق بین یهود و صهیونیسم هستند که گاهی این جملات را به بزرگان هم نسبت می‌دهند؛ اما در واقع، این وجه تفرق نادرست است و فرقی بین یهود و صهیونیسم نیست. امروزه صهیونیسم تماما در حوزه نظر و عمل، تحت تأثیر کتب مقدس تحریف‌شده می‌باشد و مبانی و زمینه‌های خود را وام‍‌‌‎‌‌دار مبانی یهودیت است.

در پایان این جلسه، پرسش و پاسخ بین استاد رحمانی و طلاب صورت گرفت.

انتهای پیام/

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت در سال ۱۳۹۱ با هدف دشمن‌شناسی در دو سطح دشمنان‌داخلی و خارجی پا به عرصه پژوهش نهاد. در سطح دشمن‌خارجی جستارهای خود را بر «یهود» به عنوان کینه‌توزترین دشمن مؤمنان در دو بعد تبارشناسی و جریان‌شناسی این قوم عنود در تاریخ اسلام و صهیون‌پژوهی به عنوان تبلور سازمان یهود در تاریخ معاصر متمرکز ساخت. در بعد دشمن‌شناسی داخلی نیز با تمرکز بر جریانات‌درونی‌جهان‌اسلام، تبارشناسی و جریان‌شناسی‌جریانات زاویه‌دار به خصوص جریانات منتسب به روحانیت را در اولویت پژوهش‌های خود قرار داد. در هر سه سطح، ضمن استفاده از زبده‌ترین پژوهشگران عرصه‌تاریخ، تبار‌شناسی و جریان‌شناسی، علاوه بر انتشار مکتوبات در قالب کتاب و درسنامه‌ها به زبان‌های مختلف، از عنصر رسانه نیز غفلت نکرده و از ظرفیت سایت‌های‌اینترنتی و فضای‌مجازی در راستای گسترش پژوهش‌ها به زبان‌های مختلف از جمله، فارسی، عربی، انگلیسی و اردو بهره جسته است.