نشست‌های مؤسسه | بررسی جایگاه و عملکرد حوزه در مقابله با صهیونیسم

به مناسب روز جهانی قدس سال 1399، «اولین نشست بررسی جایگاه و عملکرد حوزه در مقابله با صهیونیسم» به همت مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت در شهر قم برگزار شد.

 

مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت، به مناسب روز جهانی قدس سال 1399، «اولین نشست بررسی جایگاه و عملکرد حوزه در مقابله با صهیونیسم» به همت مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب استاد حوزه علمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعه‌المصطفی العالمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین لطفی نیاسر استاد حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی امام‌جمعه مشهد اردهال کاشان، حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری استاد حوزه علمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی لیالی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین صحرایی اردکانی استاد حوزه و دانشگاه، دکتر حسن ابراهیم‌زاده کارشناس مسائل سیاسی و دکتر محمود مهتدی دیپلمات سابق ایران در کشورهای اروپایی در شهر قم برگزار شد.

همچنین در این نشست از سه کتاب «قلم‌های قدسی» با موضوع فلسطین، «اقتصاد صهیونیسم» و «کتاب‌شناسی صهیونیسم» رونمایی شد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت در سال ۱۳۹۱ با هدف دشمن‌شناسی در دو سطح دشمنان‌داخلی و خارجی پا به عرصه پژوهش نهاد. در سطح دشمن‌خارجی جستارهای خود را بر «یهود» به عنوان کینه‌توزترین دشمن مؤمنان در دو بعد تبارشناسی و جریان‌شناسی این قوم عنود در تاریخ اسلام و صهیون‌پژوهی به عنوان تبلور سازمان یهود در تاریخ معاصر متمرکز ساخت. در بعد دشمن‌شناسی داخلی نیز با تمرکز بر جریانات‌درونی‌جهان‌اسلام، تبارشناسی و جریان‌شناسی‌جریانات زاویه‌دار به خصوص جریانات منتسب به روحانیت را در اولویت پژوهش‌های خود قرار داد. در هر سه سطح، ضمن استفاده از زبده‌ترین پژوهشگران عرصه‌تاریخ، تبار‌شناسی و جریان‌شناسی، علاوه بر انتشار مکتوبات در قالب کتاب و درسنامه‌ها به زبان‌های مختلف، از عنصر رسانه نیز غفلت نکرده و از ظرفیت سایت‌های‌اینترنتی و فضای‌مجازی در راستای گسترش پژوهش‌ها به زبان‌های مختلف از جمله، فارسی، عربی، انگلیسی و اردو بهره جسته است.