خبر| برگزاری نخستین نشست «نقد روش‌های سکولار در تاریخ‌نگاری»

نشست تخصصی «نقد روش‌های سکولار در تاریخ‌نگاری» با حضور استادان محرمی، یاوری، میرمعینی و سلیمانی از سوی مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت برگزار می‌شود.

مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت؛ بی‌تردید سکولاریزه کردن در عرصه‌های مختلف و متعدد و با اشکال گوناگون قابل تحقق است. آنچه بیش از دیگر عرصه‌ها تهدیدهای بالفعل و بالقوه‌ای را متوجه نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد نمود، در عرصه علمی علوم اسلامی است.

بدیهی است که لزوم بازخوانی و رصد انحرافات این گونه جریانات زاویه‌دار، از یک سو در راستای تنویر افکار عمومی برای تقابل فعال فرهنگی و از سوی دیگر پیشگیری از رسوخ افکار التقاطی و منحط این جریانات در اذهان عموم جامعه تردید ناپذیر به نظر می‌رسد.

از همین رو موسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت در نظر دارد با عنایت به رسالت ذاتی خود، روز شنبه مورخ 29 آذرماه سال 1399 پس از نماز مغرب و عشاء با دعوت از اساتید مطرح تاریخ، نشستی تخصصی پیرامون «نقد روش‌های سکولار در تاریخ‌نگاری» برگزار نماید.

در این نشست، استاد غلامحسن محرمی عضو هیأت علمی گروه تاریخ و تمدن پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، استاد محمدجواد یاوری دکتری تاریخ و استاد دانشگاه باقر العلوم(ع)، استاد سیدرضا میرمعینی دکتری تاریخ و رئیس گروه تاریخ جامعه الزهرا(س) و استاد جواد سلیمانی دکتری تاریخ و استاد موسسه امام خمینی(ره) به ایراد سخن خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت در سال ۱۳۹۱ با هدف دشمن‌شناسی در دو سطح دشمنان‌داخلی و خارجی پا به عرصه پژوهش نهاد. در سطح دشمن‌خارجی جستارهای خود را بر «یهود» به عنوان کینه‌توزترین دشمن مؤمنان در دو بعد تبارشناسی و جریان‌شناسی این قوم عنود در تاریخ اسلام و صهیون‌پژوهی به عنوان تبلور سازمان یهود در تاریخ معاصر متمرکز ساخت. در بعد دشمن‌شناسی داخلی نیز با تمرکز بر جریانات‌درونی‌جهان‌اسلام، تبارشناسی و جریان‌شناسی‌جریانات زاویه‌دار به خصوص جریانات منتسب به روحانیت را در اولویت پژوهش‌های خود قرار داد. در هر سه سطح، ضمن استفاده از زبده‌ترین پژوهشگران عرصه‌تاریخ، تبار‌شناسی و جریان‌شناسی، علاوه بر انتشار مکتوبات در قالب کتاب و درسنامه‌ها به زبان‌های مختلف، از عنصر رسانه نیز غفلت نکرده و از ظرفیت سایت‌های‌اینترنتی و فضای‌مجازی در راستای گسترش پژوهش‌ها به زبان‌های مختلف از جمله، فارسی، عربی، انگلیسی و اردو بهره جسته است.