خبر| برگزاری سومین نشست «بازخوانی مطالبات مقام معظم رهبری از حوزویان در سفر ۱۰ روزه به شهر مقدس قم»

سومین نشست از سلسله نشست‌های «بازخوانی مطالبات مقام معظم رهبری از حوزویان در سفر ۱۰ روزه به شهر مقدس قم» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری برگزار می‌شود.

 

مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت؛ ۲۷ مهرماه ۱۳۸۹ مقام معظم رهبری در سفری مبارک به شهر مقدس قم افق‌هایی نو در مسیر رشد و تعالی این استان در عرصه‌های خاص و عام گشودند.

معظم له ضمن تبیین جایگاه محوری شهر مقدس قم به ویژه حوزه‌های علمیه مطالباتی در راستای پیشبرد اهداف کلان انقلاب اسلامی در سطح داخل و خارج مطرح نمودند که بی تردید وظایف جامعه نخبگانی حوزوی را دو چندان ساخت.

اکنون و با گذشت 10 سال از آن سفر مبارک بازخوانی مطالبات معظم له به ویژه مطالباتی که معطوف به جامعه حوزوی و مدیران ارشد آن است از اهمیت بالایی برخوردار است.

بدین منظور موسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت در نظر دارد با دعوت از کارشناسان و مدیران ارشد حوزوی میزان تحقق مطالبات مطرح شده مقام معظم رهبری را مورد بررسی قرار دهد.

بر همین اساس سومین نشست را با دعوت از استاد گرامی حجت‌الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری، مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه برگزار می‌کند.

این نشست روز دوشنبه 17 آذر ماه سال 1399 ساعت 10 صبح با حضور اساتید و نخبگان حوزوی در مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت برگزار می‌شود.

شایان ذکر است؛ نخستین نشست از سلسله نشست‌های «بازخوانی مطالبات مقام معظم رهبری از حوزویان در سفر ۱۰ روزه به شهر مقدس قم» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رستم‌نژاد، معاون آموزش حوزه‌های علمیه و دومین نشست با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسین رحیمیان، مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه برگزار شد و این نشست‌ها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت در سال ۱۳۹۱ با هدف دشمن‌شناسی در دو سطح دشمنان‌داخلی و خارجی پا به عرصه پژوهش نهاد. در سطح دشمن‌خارجی جستارهای خود را بر «یهود» به عنوان کینه‌توزترین دشمن مؤمنان در دو بعد تبارشناسی و جریان‌شناسی این قوم عنود در تاریخ اسلام و صهیون‌پژوهی به عنوان تبلور سازمان یهود در تاریخ معاصر متمرکز ساخت. در بعد دشمن‌شناسی داخلی نیز با تمرکز بر جریانات‌درونی‌جهان‌اسلام، تبارشناسی و جریان‌شناسی‌جریانات زاویه‌دار به خصوص جریانات منتسب به روحانیت را در اولویت پژوهش‌های خود قرار داد. در هر سه سطح، ضمن استفاده از زبده‌ترین پژوهشگران عرصه‌تاریخ، تبار‌شناسی و جریان‌شناسی، علاوه بر انتشار مکتوبات در قالب کتاب و درسنامه‌ها به زبان‌های مختلف، از عنصر رسانه نیز غفلت نکرده و از ظرفیت سایت‌های‌اینترنتی و فضای‌مجازی در راستای گسترش پژوهش‌ها به زبان‌های مختلف از جمله، فارسی، عربی، انگلیسی و اردو بهره جسته است.