نشست‌های مؤسسه | نقد و بررسی عملکرد نشست دوره‌ای اساتید

در نشست علمی «نقد و بررسی عملکرد نشست دوره‌ای اساتید»، جریان‌های حوزوی مورد کنکاش قرار گرفتند.

 

مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت؛ نشست علمی «نقد و بررسی عملکرد نشست دوره‌ای اساتید» با حضور اساتید جریان شناسی در این مؤسسه برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین ذبیح الله نعیمیان، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به عنوان استاد ارائه کننده بحث حضور داشت.

در نشست دیدگاه‌های امام راحل، رهبر معظم انقلاب و مراجع معظم تقلید درباره حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی جایگاه نهادهای رسمی حوزه همانند جامعه مدرسین در تحقق انقلاب اسلامی و حفظ نظام از دیگر موضوعات مطرح در این نشست بود.

در بخش دیگری از نشست، جریان‌های حوزوی مورد کنکاش قرار گرفت و به دو نوع انقلابی و غیر انقلابی یا خزنده تقسیم شد که جریان انقلابی حوزه به دنبال حفظ نظام ولی جریان غیر انقلابی یا خزنده به دنبال جدا کردن دین از سیاست است که نتیجه آن به خطر افتادن نظام و اسلام می‌شود.

راهکارهای رسیدن به حوزه انقلابی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب از دیگر موضوعات نشست بود.

گفتنی است؛ در پایان نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین نعیمیان به پرسش‌های مطرح پاسخ گفت.

انتهای پیام/

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت در سال ۱۳۹۱ با هدف دشمن‌شناسی در دو سطح دشمنان‌داخلی و خارجی پا به عرصه پژوهش نهاد. در سطح دشمن‌خارجی جستارهای خود را بر «یهود» به عنوان کینه‌توزترین دشمن مؤمنان در دو بعد تبارشناسی و جریان‌شناسی این قوم عنود در تاریخ اسلام و صهیون‌پژوهی به عنوان تبلور سازمان یهود در تاریخ معاصر متمرکز ساخت. در بعد دشمن‌شناسی داخلی نیز با تمرکز بر جریانات‌درونی‌جهان‌اسلام، تبارشناسی و جریان‌شناسی‌جریانات زاویه‌دار به خصوص جریانات منتسب به روحانیت را در اولویت پژوهش‌های خود قرار داد. در هر سه سطح، ضمن استفاده از زبده‌ترین پژوهشگران عرصه‌تاریخ، تبار‌شناسی و جریان‌شناسی، علاوه بر انتشار مکتوبات در قالب کتاب و درسنامه‌ها به زبان‌های مختلف، از عنصر رسانه نیز غفلت نکرده و از ظرفیت سایت‌های‌اینترنتی و فضای‌مجازی در راستای گسترش پژوهش‌ها به زبان‌های مختلف از جمله، فارسی، عربی، انگلیسی و اردو بهره جسته است.