آثار مکتوب مؤسسه| تبار انحراف 3

کتاب «تبار انحراف 3» پژوهشی در جریان شناسی انحرافات تاریخی است که زیر نظر استاد حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب و از سوی انتشارات کتابستان معرفت منتشر شده است.

مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت؛ کتاب «تبار انحراف3» روایتی تحلیلی و جذاب از پایان حکومت حضرت امیرمؤمنان(ع) تا پایان قیام مختار است.

جلد سوم با ورود به فضای سیاسی اجتماعی پایان حکومت حضرت علی(ع) و آغاز حکومت امام حسن مجتبی(ع) به تحلیل فعالیت‌های انحرافی معاویه پرداخته و با بررسی موقعیت کوفه و مشکلات امام حسن مجتبی(ع) و شرایط یاران ایشان، تحت عنوان «نرمش قهرمانانه تاریخ» اقدامات امام در مقابله با دشمن وصلح تاریخی آن حضرت را ابتکاری منحصر به فرد از ایشان  معرفی می‌کند.

اما در این مقطع از تاریخ پرفراز و نشیب اسلام متوقف نشده و با نقد این ذهنیت اشتباه که امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در زمان معاویه هیچ گونه فعالیت موثری نداشتند، دو موضوع مهم و ناشناخته این دوران را بیان می‌کند و مخاطب را با اوضاع شام و جنس فعالیت‌های معاویه و سازمان نفاق و اوضاع مدینه و کوفه شنا می‌کند تا زمینه مناسبی برای تحلیل جریانات انحرافی فعال در زمان قیام تاریخی سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) فراهم شود.

نگاهی نو به حوادث مربوط به قیام عاشورا از چرایی و چگونگی خروج امام حسین(ع) از مدینه تا واقعه عظیم کربلا وسپس روشنگری‌های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در مقابل جریانات انحرافی کوفه و شام، خصوصاً جریان عبدالله بن زبیر در مکه و مدینه و تزلزل حکومت شام از مباحث بسیار مهم و خواندنی کتاب«تبار انحراف» است.

اما تحلیل‌ها و نظرات خاص و متفاوت نویسنده در رابطه با قیام مختار و نحوه انتقام وی از قاتلان شهدای کربلا به جذابیت این کتاب افزوده است.

کتاب «تبار انحراف3» می‌تواند یک جریان شناسی خوب تاریخی برای شناخت شاخص‌های موثر در شکل گیری انخرافات تاریخ صدر اسلام خصوصا مقطع مربوط به واقعه عاشورا به شما آید که با تکیه بر منابع معتبر تاریخی سعی می‌کند به مخاطب خود، آگاهی و بصیرت تاریخی مناسبی ارائه دهد. شما هم اگر به دنبال جنین بصیرت و شناختی هستید کتاب تبار انحراف3 را بخوانید و مطالعه آن را به دوستان خود نیز توصیه نمایید.

این کتاب، پژوهشی در جریان شناسی انحرافات تاریخی است که زیر نظر استاد حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب و توسط محققان ابراهیم ارجینی و محمدحسین فروغی تهیه و از سوی انتشارات کتابستان معرفت منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت در سال ۱۳۹۱ با هدف دشمن‌شناسی در دو سطح دشمنان‌داخلی و خارجی پا به عرصه پژوهش نهاد. در سطح دشمن‌خارجی جستارهای خود را بر «یهود» به عنوان کینه‌توزترین دشمن مؤمنان در دو بعد تبارشناسی و جریان‌شناسی این قوم عنود در تاریخ اسلام و صهیون‌پژوهی به عنوان تبلور سازمان یهود در تاریخ معاصر متمرکز ساخت. در بعد دشمن‌شناسی داخلی نیز با تمرکز بر جریانات‌درونی‌جهان‌اسلام، تبارشناسی و جریان‌شناسی‌جریانات زاویه‌دار به خصوص جریانات منتسب به روحانیت را در اولویت پژوهش‌های خود قرار داد. در هر سه سطح، ضمن استفاده از زبده‌ترین پژوهشگران عرصه‌تاریخ، تبار‌شناسی و جریان‌شناسی، علاوه بر انتشار مکتوبات در قالب کتاب و درسنامه‌ها به زبان‌های مختلف، از عنصر رسانه نیز غفلت نکرده و از ظرفیت سایت‌های‌اینترنتی و فضای‌مجازی در راستای گسترش پژوهش‌ها به زبان‌های مختلف از جمله، فارسی، عربی، انگلیسی و اردو بهره جسته است.