آثار مکتوب مؤسسه| اقتصاد صهیونیسم

از نظر کتاب «اقتصاد صهیونیسم» مهم‌ترین منابع طبیعی و تولید ثروت در جهان توسط یک عده معدود و جریانی خاص در عالم اداره می‌شود و جریان صهیونیسم بین‌الملل در راس آن قرار دارد و مابقی، جیره‌خوار این جریان هستند.

 

مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت، «اقتصاد صهیونیسم» از جمله کتاب‌های شاخص موسسه راهبردی بعثت در حوزه دشمن‌شناسی است که به تازگی به چاپ رسیده است. این کتاب حاصل تلاش پژوهشگران مختلفی است که به صورت مجموعه مقالات و در قالب دو فصل، تحت عنوان «سازمان شبکه‌ای اقتصاد صهیونیسم» و «شبکه قاچاق بین‌الملل» ارائه گردیده است.

غالب کتب نوشته شده در حوزه اقتصاد به مسائلی چون مکاتب مختلف اقتصادی، تاریخچه، شرح روابط تولید و توزیع و مصرف پرداخته‌اند. در صورت وجود کتابی در حوزه دشمن‌شناسی و اقتصاد، معمولاً اقتصاد کشورهایی چون آمریکا و رژیم اسرائیل را مورد بررسی قرار داده‌اند. کتاب‌هایی چون «یهودیان و حیات اقتصادی مدرن» نیز به جای جریان‌شناسی اقتصادی به خلق و خوی اقتصادی یهودیان و چگونگی رشد آنان در مسائل اقتصادی می‌پردازد.

ویژگی کتاب مورد نظر این است که با توجه به رویکرد اقتصادی، نگاه دشمن‌شناسی را در آن دخالت داده و با جریان‌شناسی تاریخ اقتصاد با رویکردی تبارشناسانه، ریشه اقتصاد بیمار دنیای امروز را به مخاطب خود نشان می‌دهد. این کتاب نشان می‌دهد علم اقتصادی که امروز در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، حاصل تفکر جبهه باطل و بر اساس سرمایه‌سالاری بناشده که تنها منجر به ثروتمندشدن یک جریان خاص در طول تاریخ شده است.

از نظر کتاب «اقتصاد صهیونیسم» مهم‌ترین منابع طبیعی و تولید ثروت در جهان توسط یک عده معدود و جریانی خاص در عالم اداره می‌شود و جریان صهیونیسم بین‌الملل در راس آن قرار دارد و مابقی، جیره‌خوار این جریان هستند.

فصل اول کتاب «اقتصاد صهیونیسم» به هفت بخش تقسیم شده است. بخش اول به نظام پولی و بانکی می‌پردازد. این قسمت تاریخچه بانک و نسبت آن با یهودیان را بیان می‌کند. در ادامه به مخاطب نشان می‌دهد که چگونه یهودیان ربا را به امری قانونی و عرفی در جامعه بشری تبدیل نمودند و از این طریق بر عرصه‌های مختلف سیاست، هنر، اقتصاد و... چنگ انداخته‌اند.

در بخش دوم آن نفت و انرژی  و شرکت‌های بزرگ و بین‌المللی و خاندان‌های اداره‌کننده این جریان ثروت را معرفی می‌کند. بخش سوم بحران آب در منطقه غرب آسیا را مورد بررسی قرار داده و از برنامه‌های خبیثانه صهیونیست‌ها در این منطقه پرده بر می‌دارد.

بخش چهارم به حوزه اقتصاد و تغذیه پرداخته و با تعریف پدیده‌ای به نام تراریخته، نسبت آن با بیوتروریسم را بیان می‌کند و در خلال آن هم گریزی به مسائل داخلی ایران در حوزه تغذیه می‌زند. 

شرکت‌های بزرگ رسانه‌ای صهیونیستی موضوعی است که در بخش پنجم مورد بررسی قرار می‌گیرد و درباره اداره‌کنند‌گان و رابطه آن با سران صهیونیسم دست به افشاگری می‌زند. بخش ششم به یکی از پرسودترین تجارت‌های جهان یعنی اسلحه‌سازی پرداخته و در بخش پایانی سراغ موضوع همه‌گیری چون فضای مجازی رفته و مسئله جنگ سایبری و سرقت اطلاعات را مطرح نموده است.

فصل دوم کتاب، اقتصاد غیر قانونی این جریان زرسالار و قدرتمند اقتصادی را مورد توجه قرار داده و آن را در سه بخش «قاچاق اعضای بدن»، «قاچاق آثار باستانی» و «قاچاق انسان و برده‌داری» خلاصه نموده و در پایان هر بخش، برخی از سازمان‌های مردمی که با این جریان در حال مبارزه هستند را معرفی نموده است.

در پایان باید گفت این کتاب اگر چه بحث گسترده‌ای را مطرح نموده و به همه ابعاد آن با جزئیاتش نپرداخته است، ولی با این حال در نوع خود منحصر به فرد است، چرا که می‌تواند به پژوهشگران حوزه اقتصاد و اقتصاددانان نگاهی تازه دهد تا تلاش نمایند جریان اقتصادی سرمایه‌سالار حاکم بر جهان را متحول و یا تغییر دهند تا مانع از استثمار و استعمار عده کثیری از مردم جهان در برابر عده‌ای اقلیت و سرمایه‌دار شوند.

اثر مزبور در نشست «جایگاه و عملکرد حوزه‌های علمیه در تقابل با صهیونیسم» که در سال جاری برگزار گردید، رونمایی شد.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت در سال ۱۳۹۱ با هدف دشمن‌شناسی در دو سطح دشمنان‌داخلی و خارجی پا به عرصه پژوهش نهاد. در سطح دشمن‌خارجی جستارهای خود را بر «یهود» به عنوان کینه‌توزترین دشمن مؤمنان در دو بعد تبارشناسی و جریان‌شناسی این قوم عنود در تاریخ اسلام و صهیون‌پژوهی به عنوان تبلور سازمان یهود در تاریخ معاصر متمرکز ساخت. در بعد دشمن‌شناسی داخلی نیز با تمرکز بر جریانات‌درونی‌جهان‌اسلام، تبارشناسی و جریان‌شناسی‌جریانات زاویه‌دار به خصوص جریانات منتسب به روحانیت را در اولویت پژوهش‌های خود قرار داد. در هر سه سطح، ضمن استفاده از زبده‌ترین پژوهشگران عرصه‌تاریخ، تبار‌شناسی و جریان‌شناسی، علاوه بر انتشار مکتوبات در قالب کتاب و درسنامه‌ها به زبان‌های مختلف، از عنصر رسانه نیز غفلت نکرده و از ظرفیت سایت‌های‌اینترنتی و فضای‌مجازی در راستای گسترش پژوهش‌ها به زبان‌های مختلف از جمله، فارسی، عربی، انگلیسی و اردو بهره جسته است.